5 تا از بهترین ابزار های CI/CD برای DevOps در سال 2024 ✅
بهترین ابزار های CI/CD

۵ تا از بهترین ابزار های CI/CD برای DevOps در سال ۲۰۲۴

فهرست مطالب

ابزار های CI/CD بخشی ضروری از توسعه نرم افزار هستند که سرعت و کیفیت نرم افزار ها و برنامه ها را بهبود می بخشد. CI/CD، مخفف Continuous integration and delivery (یکپارچه سازی و تحویل مداوم) است و به عنوان مجموعه ای از اقدامات است که فرآیند ساخت، آزمایش و انتشار تغییرات نرم افزار را به یک فرایند خودکار و اتوامتیک تبدیل می‌کند. علاوه بر اتوماسیون، تیم های توسعه نرم افزار از ابزار های CI/CD برای بهبود همکاری تیمی و ارائه بازخود و فیدبک در مورد تغییرات کد های نرم افزار استفاده می کنند.

ابزار های CI/CD به تیم های توسعه نرم افزار اجازه می دهد تا با انتشار بیشتر نرم افزار ها و برنامه ها از مزیت های مختلفی که در دواپس (مثل سرعت، امنیت و…) وجود دارد استفاده کنند. این ابزارها همچنین امنیت و کیفیت بالاتر را با خودکار سازی و یکپارچه سازی تضمین می کنند.

در این مقاله جامع، بهترین ابزارهای CI/CD و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ابزار های CI/CD چیست؟

ابزار های CI/CD، برنامه ها یا پلتفرم های نرم افزاری هستند که به خودکارسازی و مدیریت فرآیند CI/CD کمک می کنند. این ابزار های دواپس در مراحل مختلف چرخه عمر توسعه نرم افزار، از یکپارچه سازی کد تا استقرار، کمک می کنند.

 

مزایای ابزار های CI/CD

هنگامی که تیم های نرم افزاری فرایند داوپس را شروع می کنند، می توانند از ابزار های CI/CD برای بهره مندی از مزایای زیر استفاده کنند:

 

سرعت بیشتر در توسعه

خودکارسازی کارهای تکراری و وقت گیر، تیم های توسعه را قادر می سازد تا تغییرات را بهتر و با سرعت بیشتری انجام دهند. در واقع زمان ورود سریع‌تر به بازار به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان خود خدمات بهتری ارائه دهند.

 

بهبود کیفیت کد نویسی

تست‌ و بررسی های خودکار کد ها، بخش مهمی از دواپس هستند. تست و بررسی کد ها به صورت دستی می تواند تکراری و وقت گیر باشد. تست و بررسی خودکار کمک می‌کند تا باگ‌ها و خطاها را زودتر کشف کند و با کیفیت بهتری کدنویسی کنند.

 

کاهش مداخله دستی

با خودکار شدن فرآیند توسعه، CI/CD خطاها و کارهای تکراری را کاهش می دهد. با خودکار سازی فرایند توسعه، هر مرحله قابل تکرار، کارآمدتر و سازگارتر می شود.

 

تقویت همکاری تیمی

هدف اصلی Pipeline در دواپس این است که به توسعه دهندگان اجازه دهد تا در ساخت و استقرار کد ها در محیط برنامه نویسی با یکدیگر همکاری کنند. ابزار های CI/CD با ارائه بازخورد و فیدبک های سریع در مورد تغییرات کد ها، همکاری بین تیم های توسعه و عملیات را تسهیل می کنند. این امر دید بهتری را برای همه اعضای تیم در فرآیند توسعه فراهم می کند.

 

5 تا از بهترین ابزار های CI/CD

تیم های توسعه نرم افزار می توانند از انواع مختلفی از ابزارهای CI/CD برای بهینه سازی گردش کار خود استفاده کنند. هر ابزاری نقاط قوت و قابلیت های خود را دارد. انتخاب بهترین ابزار برای یک پروژه به محیط توسعه و استقرار، زبان های برنامه نویسی مورد استفاده، ترجیحات تیم توسعه و نیازهای خاص پروژه بستگی دارد.

 

1-Bitbucket

Bitbucket یک سیستم کنترل نسخه است که با Pipeline های CI/CD یکپارچه  و ادغام می شود. Bitbucket ابزارهایی را برای مدیریت سورس کد ها و همکاری در پروژه های توسعه نرم افزار فراهم می کند.

با Bitbucket Pipelines شروع کنید تا فرایند تولید و آزمیش نرم افزار های خود را خودکار سازی کنید، همچنین فرایند استقرار کد ها را مدیریت کنید و بین تیم‌ها همکاری کنید.

ابزار های CI/CD - Bitbucket

 

2-Bamboo

Bamboo برای ساده سازی توسعه و انتشار نرم افزار طراحی شده است. Bamboo در نرم افزار Jira و Bitbucket برای ادغام و یکپارچه سازی با فرآیندهای توسعه و مدیریت پروژه محبوب است.

 

3-Bitbucket Pipelines

این ابزار CI/CD که در Bitbucket Cloud تعبیه شده و با Jira ادغام می‌شود. این ابزار می‌تواند فرایند کدنویسی و آزمایش آنها را خودکار سازی کند. با یک CI/CD درست در کنار کد های نرم افزار، هیچ سروری برای مدیریت کاربر، پیکربندی و هیچ مخزنی برای همگام سازی وجود ندارد. راه اندازی این ابزار به آسانی و در دو مرحله قابل انجام است.

ابزار های CI/CD

 

4-Jira Software

نرم افزار جیرا یک سیستم تخصصی برای ردیابی مشکلات نرم افزار در تیم های توسعه نرم افزار است. ردیابی اشکالات با نرم افزار Jira توانایی تیم شما را برای یافتن، ردیابی و گزارش باگ ها در نرم افزار افزایش می دهد. نرم‌افزار Jira به تیم‌ها کمک می‌کند تا اهداف را اولویت‌بندی کنند و در عین حال ارزش و اهمیت بیشتری برای کاربران نرم افزار ایجاد کنند.

ابزار های CI/CD - Jira

 

5-Confluence

Confluence یک فضای کاری فراهم می‌کند تا پروژه ها را به جلو ببرند. Confluence کار تیمی را تسهیل و آسان می کند و ارتباطات را با ارائه یک فضای متمرکز برای همکاری، ایجاد، ویرایش و اشتراک در یک فضای کاری افزایش می دهد.

Confluence یک منبع واحد فراهم می‌کند و تیم‌ها را قادر می‌سازد تا از هر کجای جهان با یکدیگر همکاری کنند. Confluence همه اعضای تیم را در جریان برنامه های پروژه و به روزرسانی ها قرار می دهد.

ابزار های CI/CD - Confluence

 

جمع بندی

ابزارهای CI/CD به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهند تا فرآیند ساخت، آزمایش، و انتشار نرم‌افزار را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام دهند. این ابزارها باعث بهبود کیفیت، سرعت توسعه، کاهش مداخله دستی، و تقویت همکاری تیمی می‌شوند. از جمله بهترین ابزارهای CI/CD می‌توان به Bitbucket، Bamboo، Bitbucket Pipelines، Jira Software، و Confluence اشاره کرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
× پشتیبانی واتساپ