10 تا از بهترین ابزار های دواپس در سال 2024 ✅
بهترین ابزار های دواپس

۱۰ تا از بهترین ابزار های دواپس در سال ۲۰۲۴

فهرست مطالب

در این مقاله قرار است با بهترین ابزار های دواپس آشنا شویم زیرا از زمانی که مفهوم دواپس برای اولین بار در سال 2009 ظهور کرد، روز به روز محبوب تر شد.

قبل از ظهور دواپس، توسعه نرم افزار از مدل «آبشار» پیروی می کرد. در آن زمان، توسعه‌دهندگان ابتدا کدنویسی می‌کردند، سپس تست تضمین کیفیت (QA) را انجام می‌دادند و هر گونه اشکال یا خطا را در صورت لزوم برطرف می‌کردند.

مدل DevOps بسیار یکپارچه تر است. دواپس شامل تجزیه فرآیند توسعه به بخش‌های کوچک‌تر است که مدیریت آن آسان‌تر و سریع‌تر است. به جای ساختن کل برنامه قبل از آزمایش، توسعه دهندگان به صورت مداوم هم نرم افزار را توسعه می‌دهند و هم آنرا تست و آزمایش می‌کنند.

آنها کل مدل را بر اساس یک فرآیند بهبود مستمر به صورت روزانه می‌سازند. تیم‌های DevOps با ابزارهای اتوماسیون، از استقرار و ادغام مداوم گرفته تا نظارت، امنیت و مدیریت هزینه، این کار را انجام می‌دهند.

در اینجا برخی از بهترین ابزار های دواپس وجود دارد تا بتوانید ابزار مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

بهترین ابزار های دواپس در سال 2024

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای دواپس متعددی برای تسهیل همکاری و توسعه ساخته شده اند. برای کمک به اصلاح استراتژی DevOps خود، به 10 تا از بهترین ابزار های دواپس اشاره می‌کنیم که باید در سال 2024 از آنها استفاده کنید.

 

1-Slack

Slack که در سال 2013 راه اندازی شد هنوز یکی از بهترین ابزار های دواپس میباشد که توسط تیم ها برای همکاری موثر در پروژه ها استفاده می شود. این ابزار در DevOps arsenal توسط سازمان‌های فنی در سراسر جهان استفاده می‌شود تا موانع را از بین ببرد و به همه اعضای تیم دید واضحی از جریان کار ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز در مورد Slack این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از زنجیره‌های ابزار در همان محیطی که با سایر اعضای تیم ارتباط برقرار می‌کنند، همکاری داشته باشند.

 

اسلک - ابزار های دواپس

 

2-Jenkins

جنکینز یکی از ابزار های دواپس میباشد که به عنوان یک سرور یکپارچه و پیوسته منبع باز، چرخه ساخت کامل یک پروژه نرم افزاری را خودکار می کند. USP این ابزار، ویژگی Pipeline است که می تواند توسط توسعه دهندگان برای ارسال خودکار کد به مخزن، اجرای موارد تست و همچنین استخراج گزارش های به دست آمده پس از آزمایش استفاده شود.

این ابزار بسیار انعطاف پذیر است و بازخورد های فوری ارائه می دهد و از این رو اگر یک اسپرینت خاص منجر به شکستگی شود یا به آن آسیب برساند به شما هشدار می دهد. بسیاری از وظایف و ابزارهای درگیر در SDLC را می توان با استفاده از Jenkins خودکار کرد و به اعضای تیم اجازه داد تا توان عملیاتی خود را افزایش دهند.

جنکینس - ابزار های دواپس

 

3-Docker

داکر ابزاری است که در مرکز ساخت کانتینر ها قرار دارد، روندی که به سرعت در دنیای فناوری اطلاعات در حال رشد است. Docker امکان بسته بندی ایمن، استقرار و اجرای برنامه ها را بدون توجه به محیط در حال اجرا فراهم می کند. هر کانتینر برنامه حاوی کد منبع، فایل‌های پشتیبانی، زمان اجرا، فایل‌های پیکربندی سیستم و غیره است که مسئول اجرای برنامه هستند.

با استفاده از Docker Engine، می توان به کانتینرها دسترسی داشت که به نوبه خود می توانند برنامه ها را در یک محیط راه دور اجرا کنند. این اپلیکیشن به سازمان ها اجازه می دهد تا هزینه های زیرساختی را کاهش دهند. بر اساس یک گزارش، از هر 3 شرکتی که این اپلیکیشن را امتحان کرده اند، 2 شرکت، ظرف 30 روز پس از استفاده آن را پذیرفته و استفاده از آن را ادامه دادند.

داکر - ابزار های دواپس

 

4-Phantom

امنیت نرم افزار یکی از دغدغه های اصلی هر تیم دواپس است. به این ترتیب، ابزار Phantom که یکی از بهترین ابزار های دواپس به شمار می‌رود کمکی بزرگ برای توسعه دهندگانی است که می خواهند از همان ابتدا زیرساختی قابل دفاع و ایمن ایجاد کنند.

با استفاده از ابزار فانتوم، می توانید در یک محیط متمرکز در یک حمله امنیتی همکاری کنید و همزمان از افزایش تهدیدات امنیتی آگاه شوید. این ابزار علاوه بر این که به مهندسان دواپس این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تکنیک‌هایی مانند انفجار فایل، قرنطینه دستگاه و غیره، چنین خطراتی را فوراً کاهش دهند.

فانتوم - ابزار های دواپس

 

5-Nagios

Nagios مثل فانتوم یک ابزار نظارتی است که  برنامه ها، سرورها و همچنین زیرساخت کلی کسب و کار شما را بررسی کند. این ابزار کمکی بزرگ برای سازمان‌هایی است که تعداد بی‌شماری مدار (روتر، سرور، سوئیچ و غیره) دارند. در صورت بروز خطای خاص یا خرابی هر دستگاهی، به کاربران هشدار می دهد. همچنین به طور منظم نمودار عملکرد را نشان می‌دهد و روندها را نظارت می کند تا کاربر را از خرابی احتمالی که ممکن است رخ دهد آگاه کند.

ناگیوس - ابزار های دواپس

 

6-Vagrant

Vagrant ابزاری برای مدیریت و کار با ماشین های مجازی در یک گردش کار واحد است. با استفاده از Vagrant، اعضای تیم می‌توانند محیط در حال اجرا نرم‌افزار را به اشتراک بگذارند و می‌توانند برنامه‌ها را سریع‌تر و بدون اتلاف وقت برای تنظیمات مختلف آزمایش کنند.

این ابزار تضمین می‌کند که محیط یک پروژه خاص در همه دستگاه‌های توسعه‌دهنده یکسان باقی می‌ماند.

واگرانت - ابزار های دواپس

 

7-Ansible

Ansible یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین ابزار های دواپس برای مدیریت هماهنگ‌سازی و پیکربندی فناوری اطلاعات (IT) است. در مقایسه با رقبای خود مانند Puppet و Chef، که دارای ویژگی‌هایی مختلفی هستند، Ansible چشم‌انداز نرم‌تری ارائه می‌دهد و منابع دستگاه شما در پس‌زمینه توجه نمی‌کند.

این ابزار در درجه اول برای ایجاد تغییرات جدید در سیستم موجود و همچنین پیکربندی ماشین‌های مجازی تازه مستقر شده استفاده می‌شود. کاهش هزینه‌های زیرساخت و افزایش سرعت تکرار و مقیاس‌پذیری تنها دو مورد از دلایلی است که Ansible را در بین شرکت‌های فناوری اطلاعات محبوب کرده است.

آنسیبل - ابزار های دواپس

 

8-GitHub

GitHub که در سال 2000 راه اندازی شد و به عنوان یکی از برترین ابزار های دواپس برای همکاری تیمی است. با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان می توانند تکرارهای سریعی روی کد انجام دهند که اعلان آن بلافاصله برای سایر اعضای تیم ارسال می شود. در صورت بروز هرگونه خطا یا مشکل، به لطف تاریخچه شاخه‌ای از تغییرات که به‌طور پیوسته در ابزار ذخیره می‌شوند، می‌توان در عرض چند ثانیه به نسخه قبلی بازگشت.

گیت هاب - ابزار های دواپس

 

9-Sentry

Sentry، ابزاری که توسط شرکت هایی مانند اوبر و مایکروسافت استفاده می شود، یکی از بهترین ابزار های دواپس برای تشخیص خطا یا باگ است. این ابزار رایگان از زبان هایی مانند Ruby، IOS، JavaScript و غیره پشتیبانی می کند و همچنین دارای SDK های داخلی است که می تواند برای پشتیبانی از اکثر زبان ها و فریم ورک ها سفارشی شود.

این ابزار به طور مداوم خطوط کد را در کل سیستم اسکن می کند و در صورت مشاهده خطا یا مشکل، اعلان ارسال می کند. نه تنها مشکل را برجسته می‌کند، بلکه گزینه‌ای از راه‌حل‌های ممکن را ارائه می‌دهد که می‌توانند با یک کلیک با هم ترکیب شوند.

سنتری - ابزار های دواپس

 

10-BitBucket

BitBucket مثل گیت هاب ابزاری است که به مدیریت کد پروژه در طول چرخه توسعه نرم افزار کمک می کند. در حالی که GitHub هنوز به عنوان مخزن برتر رتبه بندی می شود، مردم به دلیل هزینه پایینتر آن و همچنین ویژگی مخزن خصوصی (این ویژگی تنها در نوع پولی GitHub موجود است) از BitBucket استفاده می‌کنند. در حالی که عملکرد اصلی BitBucket شبیه به GitHub است، ویژگی‌هایی مانند ادغام آسان با Jira و Trello و عملکرد داخلی CI/CD به این ابزار برتری می‌دهد.

بیت باکت - ابزار های دواپس

 

نتیجه گیری

بنابراین، اینها 10 تا از بهترین ابزار های دواپس بودند که به طور عمده توسط شرکت ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. اگر فکر می کنید ابزارهای بهتری وجود دارد که ما از دست داده ایم، فراموش نکنید که آنها را در بخش نظرات زیر ذکر کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
× پشتیبانی واتساپ