گیت هاب چیست؟ ✔ + معرفی 14 اصطلاح رایج در پلتفرم GitHub
گیت هاب چیست؟

گیت هاب چیست؟ ✅ + معرفی ۱۴ اصطلاح رایج در GitHub

فهرست مطالب

گیت هاب یک رابط مبتنی بر وب است که از Git استفاده می‌کند. گیت هاب یک نرم‌افزار کنترل نسخه متن باز است که به چندین نفر اجازه می‌دهد همزمان تغییرات جداگانه‌ای در صفحات وب ایجاد کنند. از آنجا که گیت هاب امکان همکاری افراد به صورت Real Time را فراهم می کند، تیم ها را تشویق می کند تا برای ساخت و ویرایش محتوای سایت خود با یکدیگر همکاری کنند.

 

گیت هاب چگونه به ما کمک می‌کند؟

گیت هاب به چندین توسعه‌دهنده و برنامه نویس اجازه می‌دهد تا به طور همزمان روی یک پروژه کار کنند، خطر کارهای تکراری یا متناقض را کاهش می‌دهد و می‌تواند به افزابیش تولید نرم افزار کمک کند. با GitHub، توسعه‌دهندگان می‌توانند کد بسازند، تغییرات را ردیابی کنند و راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند توسعه سایت به‌وجود بیایند، به طور همزمان پیدا کنند. افرادی که توسعه دهنده یا برنامه نویس نیستند نیز ی توانند از آن برای ایجاد، ویرایش و به روز رسانی محتوای وب سایت استفاده کنند.

 

گیت هاب چیست

اصطلاحات رایج در گیت هاب

برخی از اصطلاحات رایج وجود دارد که تیم ها هنگام استفاده از گیت هاب باید بدانند. این اصطلاحات عبارت اند از:

  • Git – ابزاری که به توسعه دهندگان و دیگران اجازه می دهد از کنترل ورژن (نسخه) استفاده کنند.
  • GitHub – یکی از رابط های وب برای استفاده از Git.
  • Organization (org) – یک مکانیسم گروه‌بندی که به تیم‌ها اجازه می‌دهد در چندین پروژه به طور همزمان با یکدیگر همکاری کنند.
  • مخزن (repo) – پوشه ای که تمام فایل ها و تاریخچه نسخه آنها در آن ذخیره می شود.
  • Branch – نسخه‌ای از مخزن است که امکان کار کردن روی شاخه های مختلف بدون تأثیر بر سایر شاخه‌ها را فراهم می‌کند. مخازن ممکن است دارای شاخه های زیادی برای تغییرات باشند که همراه با یک شاخه پیش فرض که به عنوان منبع اصلی عمل میکند میباشند.
  • Fork – یک مخزن جدید که از مخزن “upstream” (بالادستی) نشأت می‌گیرد. این مخزن برای پیشنهاد تغییرات در یک مخزن عمومی «بالادستی» توسط شخصی که امکان ویرایش در مخزن اصلی را ندارد، استفاده می‌شود.
  • Markdown (.md) – راهی برای نوشتن محتوایی که متن ساده را به متن قالب‌بندی شده تبدیل می‌کند.
  • Commit Changes – یک رکورد ذخیره شده از تغییر ایجاد شده در یک فایل در مخزن.
  • Pull Request (PR) – درخواست تغییرات ایجاد شده در یک شاخه برای هدایت شدن به شاخه دیگر که به چندین کاربر اجازه می‌دهد تسک ها کارهای پیشنهاد شده را ببینند، بحث کنند و بررسی کنند.
  • Merge – پس از تأیید Pull Request، رکورد Commit از یک شاخه به شاخه دیگر هدایت می شود (یا ادغام می شود) و سپس در سایت به صورت زنده مستقر می شود.
  • Issues – به کاربران امکان می دهد که مشکلات یا اشکالات را گزارش کنند و پیشرفت رفع مشکلات را پیگیری کنند.
  • Federalist – پلتفرمی که به طور ایمن و در عرض چند دقیقه یک وب سایت را از گیت هاب مستقر می کند و به کاربران امکان پیش نمایش تغییرات پیشنهادی و منتشر شده را می دهد.
  • Projects – به شما امکان می دهد از گیت هاب برای مدیریت پروژه و ردیابی مجموعه ای از مسائل، برای یک مخزن خاص یا یک سازمان استفاده کنید.
  • Wiki – بخشی از یک مخزن که برای میزبانی اسناد ساخته شده است. در عوض ممکن است اسناد در فایل‌های README مخزن باشد.

یادگیری اصطلاحات گیت هاب ممکن است در ابتدا کمی سخت و ترسناک به نظر برسد، اما هر چه اعضای تیم بیشتر با این پلتفرم تعامل داشته باشند، درک نکات گیت هاب آسان تر می‌شود.

 

گیت هاب چیست

چگونه از گیت هاب استفاده کنیم؟

روش زیر یک روش گام به گام است که در آن کاربران گیت هاب می توانند وب سایت خود را توسعه دهند:

مرحله 1 – اعضای تیم یک موضوع را از طریق بورد پروژه آغاز می کنند.
مرحله 2 – اعضای تیم یک شاخه جدید از آخرین نسخه شاخه اصلی در مخزن ایجاد می کنند که در آن کل تیم کار می کند.
مرحله 3 – اعضای تیم commit ها (ویرایش ها یا تغییرات) را به شاخه های مربوطه خود اضافه می کنند.
مرحله 4 – اعضای تیم یک Pull Request باز می کنند که در آن کاربران می توانند سایر اعضای تیم را برای بررسی تغییرات محتوا و گفتگو در مورد جزئیات تعیین کنند.
مرحله 5 – پس از انتظار برای تکمیل ساخت Federalist، اعضای تیم می‌توانند تغییرات را در نسخه آزمایشی وب‌سایت به صورت پیش نمایش مشاهده کنند و از افرادی که مسئولیت تست و آزمایش را دارند درخواست کنند تا تغییر را تأیید یا تغییر دهند. هنگامی که این افراد درخواست pull را تأیید کردند، commit ها در شاخه اصلی ادغام می شوند و در سایت به صورت زنده منتشر می شوند.

 

گیت هاب دسکتاپ

سایر نکات مهم در مورد گیت هاب

هنگام شروع یک پروژه با استفاده از مسائل و تابلوهای پروژه، محتوای خود را بر روی پردازشگرهای کلمه خارجی مثل Coda، گرامرلی یا از طریق Google Docs بنویسید و سپس این فایل ها را در تابلوهای پروژه مربوطه ذخیره کنید. این مراحل به توسعه دهندگان و سازندگان محتوا اجازه می دهد تا یک نسخه اصلی از فایل(ها) داشته باشند، بنابراین به آنها کمک می کند تغییرات را در طول یک پروژه پیگیری کنند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان باید استفاده از GitHub Desktop را در نظر بگیرند. گیت هاب دسکتاپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر کاری را که می‌توان بر روی نسخه تحت وب گیت هاب انجام داد را از طریق برنامه نصب شده آن روی سیستم خود انجام دهند.

گیت هاب با فراهم کردن امکان کار همزمان روی یک پروژه و نیاز به تأیید بین تیمی، همکاری را در بین تیم‌های طراحی تقویت می‌کند. این نوع همکاری می تواند به تولید سطح بالاتری از کنترل کیفیت کمک کند.

 

شما میتوانید سایر مقالات آموزشی ما را از اینجا مطالعه کنید >

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
× پشتیبانی واتساپ